З історії нашого воєнного прапора

Історичні мілітарні символи

З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Ігор90 » 30 червня 2010, 10:26

Пропоную викладати всілякий цікавий матеріал, зображення, малюнки і таке інше, що торкаються українського воєнного прапора. :!: Отже, статті із часопису "Свобода" - всі номери цієї газети з 1893 і до сьогодні доступні на http://www.svoboda-news.com/:

Марія Климчак. Українському військово-морському прапорові – 90 років.//Свобода, Ч.17 за 2008 рік.Зображення

Мрія Чорноморського прапора (кап. лейт. фльоти С.Шрамченко).//Свобода, Джерсі Сіті, ч.80 за 1958 рік.
Зображення

Український визвольний прапор.//Свобода, Джерсі Сіті, ч.331 за 1952 рік.
Зображення

Ось такі малюнки українських відомчих прапорів було вміщено в журналі "За Державність" за № 5 - хоч дещо помилкові, але все одно цікаво:
Зображення
Зображення
Зображення Зображення
Аватар користувача
Ігор90
 
Повідомлення: 545
З нами з: 28 червня 2010, 21:52
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Ігор90 » 30 червня 2010, 10:30

Може хтось забажає доповнити або виправити існуючі в УкрВікі статті про наш воєнний прапор:
Список військово-морських прапорів України
Військово-морський прапор України
Зображення Зображення
Аватар користувача
Ігор90
 
Повідомлення: 545
З нами з: 28 червня 2010, 21:52
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Oskar » 30 червня 2010, 10:34

Уточніть тему: мова про "військовий" чи "військово-морський" прапор?
Аватар користувача
Oskar
 
Повідомлення: 1155
З нами з: 21 грудня 2009, 15:54

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Ігор90 » 30 червня 2010, 11:01

"Військовий" і "військово-морський" прапор - це одне і теж. Такий самий прапор піднімається як над кораблями, портами, так і над чисто сухопутніми казармами, воєнними складами. Власне, все саме так, як було у німців в ПСВ.
Зображення Зображення
Аватар користувача
Ігор90
 
Повідомлення: 545
З нами з: 28 червня 2010, 21:52
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення ABG » 01 липня 2010, 10:01

Ігор90 написав:Може хтось забажає доповнити або виправити існуючі в УкрВікі статті про наш воєнний прапор:
Список військово-морських прапорів України
Військово-морський прапор України

Щодо затвердження прапорів Центральною Радою, то постійно йде плутанина з датами (за старим і новим стилем). Тому краще подавати обидві: 27 (14 ст. ст.) січня 1918 року.
Стосовно затвердження прапора Скоропадським, то він підписав 16 липня, а наказ оголошено 18 липня. Я писав про це в статті в "Записках НТШ". На Вікіпедії вже виправив.
Ще варто вилучити таки згадки про "лоцманську флотилію", привести у відповідність малюнки (розрізнити "блакитні" та "сині" відтінки; на прапорі з липня 1918 р. зняти синю облямівку в крижі).
Також дуже обережно треба використовувати матеріали Шрамченка, тому що в нього багато нафантазовано вже в пізніший період.
Аватар користувача
ABG
Site Admin
 
Повідомлення: 7365
З нами з: 18 грудня 2009, 21:34
Звідки: Львів

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Mykola Chmyr » 01 липня 2010, 13:05

Ігор90 написав:Може хтось забажає доповнити або виправити існуючі в УкрВікі статті про наш воєнний прапор

Взагалі-то сучасний Військово-Морський Прапор ЗС України теж без синьої облямівки у крижі, як і Воєнний прапор Української Держави зразка 1918 р.
Власне, на сайті Міністерства оборони є і правильне зображення, і правильна назва.
Аватар користувача
Mykola Chmyr
Moderator
 
Повідомлення: 1768
З нами з: 19 грудня 2009, 18:12
Звідки: Київ

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Ігор90 » 01 липня 2010, 17:48

ABG написав:Щодо затвердження прапорів Центральною Радою, то постійно йде плутанина з датами (за старим і новим стилем). Тому краще подавати обидві: 27 (14 ст. ст.) січня 1918 року.
Стосовно затвердження прапора Скоропадським, то він підписав 16 липня, а наказ оголошено 18 липня. Я писав про це в статті в "Записках НТШ". На Вікіпедії вже виправив.
Ще варто вилучити таки згадки про "лоцманську флотилію", привести у відповідність малюнки (розрізнити "блакитні" та "сині" відтінки; на прапорі з липня 1918 р. зняти синю облямівку в крижі).
Також дуже обережно треба використовувати матеріали Шрамченка, тому що в нього багато нафантазовано вже в пізніший період.

Дякую за Ваші зауваження і виправлення. Над статтями треба буде ще багато працювати. Стосовно малюнку прапора зр. 1918 - просто немає малюнка, що відповідав би описові. :?
Mykola Chmyr написав:Взагалі-то сучасний Військово-Морський Прапор ЗС України теж без синьої облямівки у крижі, як і Воєнний прапор Української Держави зразка 1918 р.
Власне, на сайті Міністерства оборони є і правильне зображення, і правильна назва.

А Басов в своїй книжці зазначав що в 1918 були нібито такі прапори виконані із помилками...І прапор морського міністра, як бачите наверху теми, має в тому місці облямівку...
Зображення Зображення
Аватар користувача
Ігор90
 
Повідомлення: 545
З нами з: 28 червня 2010, 21:52
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Mykola Chmyr » 01 липня 2010, 19:55

А за описом, що зберігається у Центральному державному архіві вищих органів влади та управління України, ніякої облямівки немає. Тому нема її і на сучасному Військово-морському прапорі ЗС України.
Ви більше вірите історичним документам, чи сучасному досліднику?
Аватар користувача
Mykola Chmyr
Moderator
 
Повідомлення: 1768
З нами з: 19 грудня 2009, 18:12
Звідки: Київ

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення ABG » 01 липня 2010, 22:59

Проблема в тому, що сам Шрамченко у своїх статтях давав малюнки з облямівкою в крижі й цим провокував суперечності. Цілком можливо, що на практиці й вивішували такі прапори, що не зовсім відповідали затвердженому опису.
Якщо брати сучасний період, то на кораблях ВМС України також висіли різні прапори, навіть після узаконення "без облямівок" (я сам бачив по ТБ прапор з облямованим крижем). Одна з причин - практика використовувати прапори "до фізичного зносу".
Що стосується книжки Басова, то його "авторські пасажі" в українському блоці неприємно здивували. То якісь українофобські фантазії, то протиставлення аналогії морських прапорів України й Німеччини в 1918 р. ... Грюнвальдській битві. :shock: Через таку маячню немає сенсу сприймати серйозно цю писанину чи її коментувати.
Аватар користувача
ABG
Site Admin
 
Повідомлення: 7365
З нами з: 18 грудня 2009, 21:34
Звідки: Львів

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Юрій К. » 06 липня 2010, 21:57

ABG написав:Проблема в тому, що сам Шрамченко у своїх статтях давав малюнки з облямівкою в крижі й цим провокував суперечності.


Плутанина у малюнках шла не тільки з боку С. Шрамченка. Наведені вище зображення прапорів зі збірника "За державність", між іншим, виконані М. Битинським, у якого фантазії, як на мене, було більше ніж у Шрамченка.
Юрій К.
 
Повідомлення: 161
З нами з: 26 грудня 2009, 23:47
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення ABG » 06 липня 2010, 22:33

У наведеній вище статті зі "Свободи" за 2008 рік подано фото прапора, який зберігав С. Шрамченко. Добре видно, що тонка облямівка є й у крижі. Очевидно, є питання наскільки цей прапор оригінальний і чи не був він пошитий пізніше.
Щодо Битинського, то він дотримувався категоричної думки про "жовто-синій" порядок кольорів на українському прапорі й регулярно лаявся з опонентами у діаспорі (у т. ч. і з "гетьманцями").
Аватар користувача
ABG
Site Admin
 
Повідомлення: 7365
З нами з: 18 грудня 2009, 21:34
Звідки: Львів

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Ігор90 » 08 липня 2010, 19:28

ABG написав:Проблема в тому, що сам Шрамченко у своїх статтях давав малюнки з облямівкою в крижі й цим провокував суперечності. Цілком можливо, що на практиці й вивішували такі прапори, що не зовсім відповідали затвердженому опису.

Дивлячись загально на тогочасний лад в українському війську (зокрема в уніформі та інших речах), можна припустити, що дійсно, в області вексилології тоді могли користатися прапорами, які відрізнялися від опису.

ABG написав:У наведеній вище статті зі "Свободи" за 2008 рік подано фото прапора, який зберігав С. Шрамченко. Добре видно, що тонка облямівка є й у крижі. Очевидно, є питання наскільки цей прапор оригінальний і чи не був він пошитий пізніше.

Принаймні, він сам стверджує, що міністерський прапор був ним "яко адьютантом морського міністра збережений". Знайшов ще таке фото того прапора:
Флаг мор.мина.jpg
Флаг мор.мина.jpg (46.23 Кб) Переглянуто 5143 разів


А чи не стрічалося кому-небудь фото першого оригінального воєнно-морського прапора, який теж зберігався С. Шрамченком?

Взагалі, чи вивчалися ці прапори? Чи є присвячені ним публікації?
Зображення Зображення
Аватар користувача
Ігор90
 
Повідомлення: 545
З нами з: 28 червня 2010, 21:52
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Ігор90 » 13 липня 2010, 14:23

Панове, прошу допомоги в пошуку статті: Трембіцький В. Прапори України 1918 року // Знак. 1993. Число 4.
Якщо є така можливість, дуже прошу викласти її тут.
Зображення Зображення
Аватар користувача
Ігор90
 
Повідомлення: 545
З нами з: 28 червня 2010, 21:52
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення ABG » 13 липня 2010, 23:39

Ігор90 написав:Панове, прошу допомоги в пошуку статті: Трембіцький В. Прапори України 1918 року // Знак. 1993. Число 4. Якщо є така можливість, дуже прошу викласти її тут.

Постараюся виставити. У мене попросту сканер на роботі, то може за пару днів.
Аватар користувача
ABG
Site Admin
 
Повідомлення: 7365
З нами з: 18 грудня 2009, 21:34
Звідки: Львів

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Юрій К. » 14 липня 2010, 19:17

Між іншим, цікаво було б ознайомитися з матеріалами, що були оприлюднені у часописі "Батьківщина" (ч. 7 від 18 травня 1963 р.) і на які у своїй статті посилається В. Трембіцький. Мені, на жаль, така нагода не трапилась.
Юрій К.
 
Повідомлення: 161
З нами з: 26 грудня 2009, 23:47
Звідки: Запоріжжя

Re: З історії нашого воєнного прапора

Повідомлення Юрій К. » 14 липня 2010, 19:22

Ігор90 написав:Принаймні, він сам стверджує, що міністерський прапор був ним "яко адьютантом морського міністра збережений".


Вибачте, пане Ігорю, але знову питання заради істини. Де саме С. Шрамченко писав, що ним було збережено прапор Морського міністра?
Юрій К.
 
Повідомлення: 161
З нами з: 26 грудня 2009, 23:47
Звідки: Запоріжжя

Далі

Повернутись в Символіка до 1991 року

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість